Odoo accountancy regeling

Odoo ''2 app free''

Wat biedt Odoo speciaal voor administratie- accountants kantoren


Uitgangspunt: 
Het kantoor betaalt een eigen Odoo Custom licentie (die inclusief Studio, multi-company en API) voor het aantal gewenste gebruikers (=medewerkers). Zie ook blog: https://www.dooit.nl/blog/odoo-faq-19/drie-odoo-hosting-vormen-welke-past-bij-jou-146
In deze administratie ('database' genoemd in Odoo) worden de medewerkers aangemaakt met wel/niet specifieke rechten. Het is natuurlijk geen eis om in deze administratie de eigen boekhouding te voeren, maar kán wel. Als kantoor heb je nu álle Odoo apps tot de beschikking! 

Het kantoor moét in de Odoo online versie werken want in deze online versie heb je alle (client) databases bij elkaar onder elkaar (dat kan dus niet in Odoo.sh)



Wat houdt de Odoo accountancy regeling dan in, welke voordelen krijgt het kantoor: 

  • 2 apps free (de client van het kantoor krijgt dus 6 apps te zien, 4 zijn altijd al gratis, 2 betaald: Boekhouding en Documenten) - een client van een administratiekantoor met deze regeling krijgt dus 4 + 2 apps for free.  

  • Onbeperkt aantal client databases kunnen aanmaken 
  • Onbeperkt aantal client contactpersonen toegang geven tot een client database (!)
  • Optie dat de client een (eigen) betaalde licentie afneemt, waarbij het kantoor een gratis toegang heeft (dus de client betaald alleen voor de eigen medewerkers toegang en krijgt dan alle apps tot de beschikking)
  • Een Odoo (client) database is 12 maanden beschikbaar (standaard vervalt een gratis database na 3 maanden indien niet is ingelogd tussentijds)
  • Krediet voor scan en herken kan zodanig worden gekoppeld dat deze geldt óver alle databases (eigen én alle clienten).